+38•(067)•741•84•07 | ЛІТАЄ ТОЙ, ХТО МАЄ КРИЛА! | ПОЛЬОТИ НА ПОВІТРЯНІЙ КУЛІ

Стрімкий розвиток повітроплавання,

перша повітряна куля у Львові.

 

Щойно весь світ облетіла звістка, що над Парижем в небо злетіла повітряна куля вчені-винахідники відразу вхопились за ідею вільних польотів. Перший аеростат не пілотувався ще людиною і для підйому використовувалась спалена солома.

Але прогрес та жага відкриттів надихнули львівських мрійників та винахідників і швидше ніж за рік у Львові в небо піднялась куля в якій використовувався вже автоматичний пальник, що працював на рідкому паливі.

Брати Монгольф’єр для побудови своєї повітряної кулі в 1784 році використали матеріали, що мали під рукою: льняну тканину для оболонки ущільнили папером та укріпили сіткою, в гондолу поклали бляху на якій палили солому. Солома горіла, наповнила тканину і підняла в повітря конструкцію повітряної кулі. Перша повітряна куля пролетіла небагато, до двадцяти хвилин, поки не згоріла вся солома.

Але вона ЛЕТІЛА! Цей надзвичайний винахід французів відразу захопив винахідників. Серед них були професор фізики Ігнатій Мартинович та доктор медицини Герман Непомук. За кавою над кресленнями на весну була готова новенька повітряна куля, яка була технічно досконаліша від попередньої. Тестовий політ збудованого теплового аеростата вирішено було проводити в саду Більських. На цю подію подивитись прийшло багато львів’ян.

Львівські професори вдосконалили винахід братів Монгольф’єр. Оболонку нового теплового аеростата виготовили з щільної шовкової тканини? яку для міцності деякий час тримали в суміші олії та воску. Зверху оболонку обплели сіткою. Сам пальник був автоматичним на рідкому паливі, завдяки цьому винаходу пальне підігрівалось з балона. Повітряна куля могла летіти набагато довше ніж повітряний аеростат, який збудували брати Монгольф’єр, поки було пальне.

В день випробувань оболонку нової кулі наповнили гарячим повітрям за допомогою автоматичного пальника. Повітряний аеростат швидко піднявся на висоту понад 100 метрів. Пізніше пальне закінчилось, пальник вимкнувся і куля повільно спустилась на землю.

Випробування першого підйому без пасажирів пройшли успішно. Але пізніше при наступних випробуваннях автоматичний пальник погано налаштували і повітряний аеростат загорівся в повітрі і повністю згорів поки приземлився. На жаль через відсутність коштів нову повітряну кулю львів’яни не могли збудувати. Через це польоти та розвиток повітроплавання у Львові припинились. Але ідеєю та розробками зацікавились винахідники з інших країн. Винахід львів’ян підняв розвиток повітроплавання у світі на новий рівень.